جمهوری ترکیه سازمان توسعه آناتولی شرقی
-: (GMT + 3)
Select Language

هوانوردی و صنایع دفاعی

صنعت دفاع و هوانوردی ترکیه در ده سال اخیر تحول وسیعی را پشت سر گذاشته است. ترکیه با موفقیت‌های بی نظیری که در سال‌های اخیر کسب کرده است، یکی از کشورهای پیشرفت کننده درصنعت دفاع و هوانوردی است. شرکت‌های هوانوردی و دفاع ترکیه که در سرمایه‌گذاری‌های مختلف حضور داشته و محصولات رقابت‌کننده در مقیاس جهانی ارائه می‌دهند و در پروژه‌های بین المللی نقش‌های کلیدی را بر عهده میگیرند؛ از این رو  توجه این حوزه به تجربه و کیفیت، آشکار است.شرکت‌های ترکیه‌ای با نیروی کار با صلاحیت و زیر ساخت‌های تکنولوژیکی فوق العاده، راه حل‌های جهانی تامین‌کننده نیازهای داخلی بسیاری به کشورهای مختلف ارائه داده‌اند.

این شرکت‌ها، از گسترش طرح ویژه تا تولید داخل کشوری، از مدرنیزاسیون تا اصلاحات در بسیاری از صنایع دفاع و هوانوردی در پروژه‌های بین المللی مختلف، و در فعالیت‌های بسیاری در تحقیق و توسعه در فضاهای بحرانی فعالیت داشته اند.در سال‌هایی که زیرساخت‌ّ‌های صنایع دفاعی در داخل کشور ساخته شدند، روش کار اتخاذشده با همکاری کشورها و شرکت‌هایی که در عرصه بین المللی فعالیت داشتند و به صورت تولید مشترک بود.این رویکرد، باعث شده است که صنایع دفاع ملی بتواند پروژه‌های دفاعی بسیاری از قبیل کشتی جنگی MİLGEM، تانک جنگی اصلی ALTAY، هلیکوپترهای جنگی و خودروهای هوایی بدون سرنشین (İHA) را با موفقیت انجام دهد.

ترکیه با بهره گیری از این تجارب، پروژه‌های داخلی مختلفی از قبیل خودروی هوایی بدون سرنشین ANKA ، هواپیمای حمله زمینیHÜRKU، ماهواره GÖKTÜRK، هلیکوپترهای مقصد کلی کلاس سبک و جت‌های جنگی را با موفقیت انجام داده است. علاوه بر این، بعضی سیستم‌های فرعی مهم  و پروژه‌هایی درجهت پیشرفت تکنولوژی که این برنامه‌ها را پشتیبانی می‌کند نیز شروع شده‌اند.امروزه، صنایع دفاعی ترکیه به کمک پروژه‌های داخلی متعدد، به جایگاهی رسیده است که از لحاظ امکانات، کیفیت و کفایت بسیار پیشرفته است.صنایع دفاع ترکیه، هم نیازهای نیروهای مسلح ترک را تامین می‌کند، هم یکی از بازیگرهای مهم در بازار داغ دفاع بین المللی است.در سال‌های اخیر، با تکمیل پروژه‌های دفاعی ملی مهم، سهم بازارصنایع دفاع داخلی و خارجی ترکیه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.ترکیه یکی از کشورهایی است که برای صنایع دفاع هزینه می‌کند، و در سال 2016 با هزینه دفاع 15میلیارد دلار آمریکا  در بین بیشترین بودجه‌های صنایع دفاع رتبه هفدهم را کسب کرده است.حجم کار صنایع دفاع در ده سال اخیر دو برابر شده است و  در پایان سال 2016 به 6 میلیارد  دلار آمریکا رسیده است.

همزمان با پیشرفت‌های دهه‌ی اخیر، برای شرکت‌های ترکیه ای فرصت‌های صادرات و همکاری بین المللی نیز افزایش پیدا کرده است. صادرات این حوزه که در سال 2007 ، 600 میلیون دلار آمریکا بوده، در سال 2016 به 2 میلیارد دلار آمریکا افزایش یافته است. به کمک ظرفیت تولید پیشرفته و با کیفیت، مبلغ مجموع سفارش‌های دریافتی این حوزه، در سال 2016 به 12 میلیارد دلار آمریکا رسیده است.ترکیه با گذر زمان، در زمینه‌ی شاخه‌ي کاری هوانوردی مردمی نیز تبدیل به یک محیط ایده آل برای سرمایه‌گذاری شده است.تعداد مسافرین شرکتهای هوایی در سال 2017 از 34 میلیون نفر به 193 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.این در حالیست که بزرگی ناوگان هوایی از 162 به 540 رسیده است، و تعداد هواپیماهای کشوری بین سال‌های ۲۰۰۳ الی 2016، از 626 به 1،417 افزایش یافته است. در همان دوره، حجم کار هوانوردی کشوری از 2،2میلیارد دلار آمریکا به  20 میلیارد دلار آمریکا افزایش یافته است.ترکیه تصمیم دارد در زمینه هوانوردی مردمی، تبدیل به یک قطب جهانی شود. با تکمیل فرودگاه جدید در دست ساخت در استانبول، این فرودگاه با ظرفیت 200میلیون مسافر و حدودا 350 مقصد پروازی، به بزرگترین فرودگاه دنیا تبدیل خواهد شد.

  • تماس با سازمان توسعه آناتولی شرقی
  • ۰ ۴۳۲ ۴۸۵ ۱۰ ۱۵
  • تماس با میز ایران
  • ۰ ۴۳۲ ۴۸۵ ۱۰ ۲۴
  • آدرس
  • Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı
    Şerefiye Mah. Cumhuriyet Cad. 943. Sok. No:1 65140 İpekyolu / Van
  • ایمیل
  • kuk@daka.org.tr
رسانه‌های اجتماعی
تمامی حقوق برای سازمان توسعه آناتولی شرقی محفوظ است سال نشر طراحی وب