جمهوری ترکیه سازمان توسعه آناتولی شرقی
-: (GMT + 3)
Select Language

دسترسی به تامین مالی

ترکیه، بعد از روسیه دارای دومین سیستم بانکداری بزرگ در منطقه رو به رشد اروپا است. علاوه بر صنعت بانکداری، ساختار سرمایه‌ای بالا و نقدینگی بالا، سرمایه‌گذاران موجود در کشور را به راحتی و با انعطاف‌پذیری بالا تامین مالی می‌کند.علاوه بر بانک‌ها، بازار وام ترکیه، به سرمایه‌گذاران امکان تامین مالی پروژه از طریق لیزینگ و فکتورینگ را می‌دهد.

 

در ترکیه سه نوع بانک وجود دارد: بانک‌های سپرده‌گذاری، بانک‌های توسعه/سرمایه‌گذاری و بانک‌های مشارکتی (که فعالیت‌های‌شان در کل دنیا مورد قبول است و با پایبندی به اصول بانکداری اسلامی و ‌به صورت بدون بهره فعالیت دارند). بانک‌ها می‌توانند به اشخاص حقوقی و حقیقی (هم بصورت ارز محلی و هم بصورت ارز خارجی)، وام نقدی، وام غیر نقدی و یا بدون بهره(مشارکتی) بدهند. اما امکان وام دادن بانک‌ها به اشخاص حقیقی با اهداف غیر تجاری امکان پذیر نیست. همچنین اشخاصی که در ترکیه اقامت دارند زمانی که از خارج از ترکیه وام می‌گیرند، می‌بایست در ترکیه یک بانک را به عنوان موسسه واسطه انتخاب کنند.

 

لیزینگ و فکتورینگ یکی دیگر از روش‌های تامین مالی است.

لیزینگ: می‌تواند در قالب اجاره‌ درون‌مرزی، خارج از کشور، فروش و اجاره مجدد و اجاره کمکی به فروش باشد.مواردی از قبیل اموال غیر منقول، اتومبیل، کامپیوتر، تجهیزات دفتر کار، تجهیزات طبی، ماشین آلات ساختمانی، ماشین آلات تولیدی و سایر دارایی‌های غیرمنقول، از طریق اجاره مالی قابل تهیه هستند.شرکت‌های فکتورینگ نیز وظیفه‌ی پرداخت فاکتورهای صادرشده در ازای کالاها و خدمات فروخته شده و ریسک‌های ناشی از پرداخت را برعهده می‌گیرند.

علاوه بر موسسات مالی مستقر در ترکیه، بانک‌های توسعه بین‌المللی مختلفی از قبیل بانک ساخت و توسعه اروپا(EBRD) ، بانک سرمایه اروپا(EIB) و موسسه مالی بین‌المللی(IFC) نیز در بسیاری از پروژه سرمایه‌گذاری‌های به تامین مالی می‌پردازند.

 

 سازمان تنظیم و بازرسی بانکداری

اتحادیه بانک‌های ترکیه

 بانک سرمایه اروپا   

 موسسه مالی بین‌المللی     

بانک ساخت و توسعه اروپا    

 

 

  • تماس با سازمان توسعه آناتولی شرقی
  • ۰ ۴۳۲ ۴۸۵ ۱۰ ۱۵
  • تماس با میز ایران
  • ۰ ۴۳۲ ۴۸۵ ۱۰ ۲۴
  • آدرس
  • Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı
    Şerefiye Mah. Cumhuriyet Cad. 943. Sok. No:1 65140 İpekyolu / Van
  • ایمیل
  • kuk@daka.org.tr
رسانه‌های اجتماعی
تمامی حقوق برای سازمان توسعه آناتولی شرقی محفوظ است سال نشر طراحی وب