جمهوری ترکیه سازمان توسعه آناتولی شرقی
-: (GMT + 3)
Select Language
فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات

از آنجایی که صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، دنیای کار درحال گسترش و فضای اجتماعی را به صورت مستقیم  و یا غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، به بخش جدایی‌ناپذیری از اقتصاد تبدیل شده است. ترکیه متوجه این موضوع است که نقش این صنعت در آینده (در مقایسه با امروز) بسیار مهم‌تر خواهد بود. دسترسیِ در لحظه به تکنولوژی در حال پیشرفت، با راه حل‌های به روز و سریع اقتصادی و اجتماعی، امروزه  پایه و اساس صنعت اطلاعات و ارتباطات را تشکیل می‌دهد.

از این نظر، ترکیه در سال‌های اخیر توجه خود به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را افزایش داده است و جهت اینکه در آینده در صنعت حرفی برای گفتن داشته باشد، فعالیت‌های لازم را شروع کرده است. مشخص ترین نشانه این فعالیت‌ها، قانون‌های جدید تشویق‌ها و  تحقیق و توسعه تصویب‌شده برای سرمایه‌گذاران است.

با افزایش جمعیت جوان وگسترش بازار آنلاین، تعداد مشترکین  تلفن همراه در سال 2016 به 75 میلیون رسیده است.انتظار می‌رود در ترکیه هزینه‌های مربوط به سخت افزار، نرم افزار، ارتباط تکنولوژی و مخابرات تا سال 2018 به 35 میلیارد دلار آمریکا برسد. پیش بینی می‌شود هزینه‌های تکنولوژی اطلاعات  و ارتباطات رشد بیشتری نسبت به میانگین جهانی داشته باشند.با در نظر گرفتن بازار وسیع و  پتانسیل بزرگ موجود در این بخش، انتظار می‌رود این بخش در دوره بین 2017-2012 میانگین رشد سالیانه  7،5%  داشته باشد. 3/76 % افراد در ترکیه به اینترنت دسترسی دارند. در ترکیه میزان کاربرهای اینترنتی حدود 2/61 % می‌باشد و حدس زده می‌شود که این میزان در سال 2018 به بیش از 65% افزایش پیدا کند. به دلیل چشم انداز پر مدعا 100مین سالگرد جمهوریت ترکیه که در سال 2023 جشن گرفته خواهد شد، هدف‌های بزرگی در رابطه با تکنولوژی‌های اطلاعات و ارتباطات تعیین شده‌اند. برخی از این اهداف به شرح ذیل می‌باشند:

افزایش تعداد مشترکین پهنای باند به 30 میلیون نفر

ایجاد ارتباط اینترنت به سرعت 1000 مگابایت  برای 14 میلیون خانوار

افزایش سهم تولید ناخالص داخلی بخش از 2،9% به 8%

تبدیل شدن به یکی از 10 کشور بزرگ در زمینه انتقال الکترونیکی

یاد دادن مهارت کامپیوتر به بیش از 80% جمعیت

افزایش تعداد شرکت‌هایی که در مناطق توسعه فناوری (TGB) فعالیت دارند،  از 5،500 به 65،000 نفر و افزایش صادرات به 10 میلیارد دلار آمریکا.

رشد بخش تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات سالیانه حدودا به میزان 15% و رسیدن به 160 میلیارد دلار آمریکا

افزایش سهم تولید ناخالص داخلی در هزینه‌های تحقیق ‌و توسعه از 1% به 3%

 

منبع دفتر سرمایه گذاری ریاست جمهوری ترکیه

 

  • تماس با سازمان توسعه آناتولی شرقی
  • ۰ ۴۳۲ ۴۸۵ ۱۰ ۱۵
  • تماس با میز ایران
  • ۰ ۴۳۲ ۴۸۵ ۱۰ ۲۴
  • آدرس
  • Doğu Anadolu Kalkınma Ajansı
    Şerefiye Mah. Cumhuriyet Cad. 943. Sok. No:1 65140 İpekyolu / Van
  • ایمیل
  • kuk@daka.org.tr
رسانه‌های اجتماعی
تمامی حقوق برای سازمان توسعه آناتولی شرقی محفوظ است سال نشر طراحی وب